اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است
سرخط خبرها

آغاز نصب موتور جدید برروی خودروهای سایپا

  • کد خبر: ۱۹۱۰۳۴
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
آغاز نصب موتور جدید برروی خودروهای سایپا
گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش توان، گشتاور و کاهش مصرف سوخت محصولات خود، به توسعه و تولید موتور ارتقا یافته M ۱۵ i اقدام کرده و به زودی محصولات این گروه با این موتور به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، طراحی موتور جدید M ۱۵ i به منظور کاهش سطح آلایندگی محصولات، ارتقا به یورو ۵ و قابلیت ارتقا به یورو ۶ و افزایش کیفیت در محصولات پلتفرم X ۲۰۰ گروه سایپا که در حال حاضر با موتور M ۱۵ تولید می‌شوند و پایه طراحی آن بر مبنای یورو ۴ است در دستور کار شرکت مگاموتور قرار گرفت. 

طبق اعلام، تغییرات و بهبود‌های انجام شده روی این موتور شامل طراحی سرسیلندر جدید با هدف بهبود محفظه احتراق، خنک کاری، پورت‌های هوا و دود، قابلیت استفاده از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ CVVT و میل سوپاپ جدید متناسب با آن و نیز افزایش نسبت تراکم موتور تا ۱۰.۵ با استفاده از طراحی پیستون‌های جدید است.

علاوه بر این، استفاده از رینگ‌های پیستون و یاتاقان‌های طرح جدید نیز در راستای کمک به کاهش اصطحکاک موتور و کاهش مصرف سوخت انجام گرفته است.

همچنین با هدف کمک هرچه بیشتر به کاهش مصرف سوخت و بهبود آلایندگی از طرح منیفولد هوای کاملا جدید با قابلیت نصب دریچه گاز برقی و بهبود زاویه پاشش انژکتور‌ها و نیز از طرح منیفولد دود استیل (به جای طرح چدنی M ۱۵ فعلی) در این موتور بهره گیری شده است.

طبق اعلام سایپا، موتور M ۱۵ i در حال حاضر با انجام موفقیت آمیز تمامی آزمون‌های عملکرد، مصرف سوخت و دوام، مراحل نصب و انطباق بر روی محصولات جدید کوییک GX، ساینا GX، اطلس و سهند گروه سایپا و انجام تمامی آزمون‌های سطح خودرو، آماده تجاری سازی و ارایه به مشتری است.

موتور M ۱۵ i با تولید گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر و توان ۹۰ اسب بخار دارای برتری حدود ۷ درصدی عملکرد و حدود نیم لیتر کاهش مصرف سوخت نسبت به خودروی مشابه مجهز به موتور M ۱۵ فعلی، دارای جایگاه مناسبی در سبد قوای محرکه محصولات سایپا است.

گفته میشود محصولات گروه سایپا با موتور ارتقاء یافته به زودی در طرح‌های فروش گروه خودروسازی سایپا جهت عرضه به مشتریان قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->